preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petra Krešimira IV. Šibenik

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 4. 2010.

Ukupno: 352377
Ovaj mjesec: 926
Ovaj tjedan: 236
Danas: 3
Selo ili grad?
Učenici su međusobno razgovarali:" Gdje je bolje živjeti u selu ili gradu?"



 

 

 

 

 

KORISNI LINKOVI

 

 

 

Čitajte lektire u

elektroničkom  obliku!

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Static HTML
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
SEA-Stainability PROJEKT
Autor: Nataša Miškov, 20. 5. 2020.

...
Zahvaljujući projektu SEA-Stainability obrazovanje za održivi razvoj gastronomije i ribarstva kojeg sufinancira
Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske u sklopu Hrvatsko-švicarskog programa suradnje, 22 nastavnika iz 9
osnovnih, 2 područne i 10 srednjih škola iz Šibensko-kninske županije se usavršavalo za obrazovanje za održivi
razvoj. Projekt provodi udruga LAGUR Galeb u partnerstvu s udrugom Argonauta, Turističko- ugostiteljskom
školom Šibenik te Institutom za oceanografiju i ribarstvo Split.
Djelatnice Sofija Boras Itković i Mariana Baica Kostelac, OŠ Petra Krešimira IV., Šibenik, također su
pohađale ovo stručno modularno usavršavanje te su u sklopu istog osmislile projekt pod nazivom „PLASTIKA
NAŠA SVAGDAŠNJA“ čiji je cilj planskom edukacijom razvijati svijest o postojanju problema, te promicati
aktivnosti i životni stil naše lokalne zajednice koji će voditi smanjenju plastike u našem svakodnevnom životu. U
radu na projektu bit će uključeni naši učenici, njihovi učitelji i članovi obitelji, kao i druge zainteresirane osobe.

VIŠE POD OPŠIRNIJE


U sklopu SEA-Stainability projekta
osmišljeno 18 novih projekata u cilju
razvoja učeničkih kompetencija nužnih
za 21. stoljeće

Rast stanovništva, otpad, uništavanje šuma, uništavanje staništa / izumiranje vrsta, siromaštvo, nezaposlenost,
glad, iscrpljivanje resursa, globalno zatopljenje samo su neki od izazovi 21. stoljeća. Zadaća obrazovanja za
održivi razvoj je stoga jako složena jer treba osposobiti učenike za budućnost a ne zna se kakva će ona biti.
Obrazovanje za održivi razvoj omogućuje učenicima donošenje informiranih odluka i odgovornih radnji za
integritet okoliša, ekonomsku održivost i pravedno društvo, za sadašnje i buduće generacije, poštujući kulturnu
raznolikost.
Zahvaljujući projektu SEA-Stainability obrazovanje za održivi razvoj gastronomije i ribarstva kojeg sufinancira
Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske u sklopu Hrvatsko-švicarskog programa suradnje, 22 nastavnika iz 9
osnovnih, 2 područne i 10 srednjih škola iz Šibensko-kninske županije se usavršavalo za obrazovanje za održivi
razvoj. Projekt provodi udruga LAGUR Galeb u partnerstvu s udrugom Argonauta, Turističko- ugostiteljskom
školom Šibenik te Institutom za oceanografiju i ribarstvo Split.
Djelatnice Sofija Boras Itković i Mariana Baica Kostelac, OŠ Petra Krešimira IV., Šibenik, također su
pohađale ovo stručno modularno usavršavanje te su u sklopu istog osmislile projekt pod nazivom „PLASTIKA
NAŠA SVAGDAŠNJA“ čiji je cilj planskom edukacijom razvijati svijest o postojanju problema, te promicati
aktivnosti i životni stil naše lokalne zajednice koji će voditi smanjenju plastike u našem svakodnevnom životu. U
radu na projektu bit će uključeni naši učenici, njihovi učitelji i članovi obitelji, kao i druge zainteresirane osobe.
Više o samom projektu kao i ostalima projektima ovog modularnog usavršavanja može se vidjeti ovdje:
http://www.sea-stainability.com/nastavnici.html
U cilju jačanja kompetencija nastavnog osoblja osnovnih i srednjih škola održano je modularno stručno
usavršavanje sljedećeg sadržaja:
Modul 1: Održivi razvoj i promišljanje o potrebnim kompetencijama
Modul 2: Kompetencije kao cilj obrazovanja za Održivi razvoj
Modul 3: Kriteriji kvalitete u obrazovanju za održivi razvoj; Idejna razrada vlastitog projekta
Modul 4: Razvoj školskih projekata, refleksije uz praćenje; Akcijsko istraživanje
Modul 5: Vrijednosti i stavovi – strategije poučavanja
Modul 6: Predstavljanje projekata – evaluacija cijeloga projekta.
Važno je napomenuti da je vrijednost predloženog obrazovnog programa prepoznalo i Ministarstvo znanosti i
obrazovanja te je u siječnju 2020. godine udruzi LAGUR Galeb izdalo suglasnost za provedbu obrazovnog
programa.
U provedbu modularnog stručnog usavršavanja uključene su stručnjakinje s dugogodišnjim iskustvom u području
obrazovanja za održivi razvoj.
Cilj stručnog usavršavanja bio je obogaćivanje stručnog usavršavanja i razvoj kompetencija učitelja i nastavnika
kako bi se što uspješnije razvijali kompetencije učenika u području održivoga razvoja. Dodatnim stručnim
usavršavanjem aktualizirane su kurikularne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu i oživotvorena
implementacija međupredmetne teme Održivi razvoj. Primjenom interdisciplinarnog pristupa i radom na

konkretnom školskom projektu kao idealnom okruženju za učenje, razvijane su učeničke kompetencije nužne u
21. stoljeću.
Tijekom stručnog usavršavanja primjenjivane su strategije aktivnog učenja i poučavanja, metode suradničkog i
iskustvenog učenja te one koje potiču motivaciju. Korištena je blagodat kritičkog prijatelja i Sokratovski razgovor,
poticano je kritičko i kreativno razmišljanje, rasprava i donošenje odluka. Literatura i materijali koji su, između
ostalih, u edukaciji korišteni su priručnik za osnovne i srednje škole „Obrazovanje za održivi razvoj“, priručnik
„Kriteriji kvalitete OOR“ te „Akcijsko istraživanje“ u izdanju Agencija za odgoj i obrazovanje.
Polaznici su pokazali jako veliki entuzijazam i kreativnost. Vođeni dosadašnjim iskustvom u području održivoga
razvoja, u prijateljskom su ozračju nesebično dijelili svoja iskustva, međusobno se motivirali i rasli u stručnom i
profesionalnom smislu. Uz stručno vođenje i međusobnu podršku osmislili su vlastite razvojne projekte s ciljem
unaprjeđenja učeničkih kompetencija. Gotovi projekti, ukupno njih 18, objavljeni su u bazi razvojnih projekata na
projektnoj stranici http://www.sea-stainability.com/nastavnici.html .
Neke od završnih pouka s ovog usavršavanja su upute UNESCO-a, specijalizirane agencije UN-a za
intelektualna i etička pitanja na području obrazovanja, znanosti i kulture a glase:
- Obrazovanje je od presudne važnosti za održivi razvoj
- Građani svijeta tek trebaju naučiti put do održivosti
- Naše sadašnje znanje ne sadrži rješenja za suvremene probleme globalnog okoliša, društva i gospodarstva
- Treba osposobiti ljude koji će naći rješenja i nove putove za bolju budućnost.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju