preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petra Krešimira IV. Šibenik

Login
Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 4. 2010.

Ukupno: 351953
Ovaj mjesec: 502
Ovaj tjedan: 248
Danas: 8
Selo ili grad?
Učenici su međusobno razgovarali:" Gdje je bolje živjeti u selu ili gradu?"



 

 

 

 

 

KORISNI LINKOVI

 

 

 

Čitajte lektire u

elektroničkom  obliku!

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Static HTML
 

Na ovoj stranici možete pratiti novosti vezane uz E-twinning

 

 
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
"OTKLJUČAJ BIBLIOTEKU" - eTwinning projekt u šk. godini 2021./2022.
Autor: Jelena Buđanec, 24. 6. 2022.

Projekt “Otključaj biblioteku” zamišljen je kako bi učenike četiriju škola iz Srbije i Hrvatske povezao u aktivnostima koje bi trebale potaknuti ljubav prema književnosti, čitanju, promociji čitanja, razvijanje kreativnosti, govornih vještina i pismenosti učenika. Uz sve navedeno, učenici su proučavali književnu i znanstvenu baštinu zemalja sudionica projekta te razvijali uzajamno poštovanje. Kao u igri “Escape game”, učenici su, rješavajući problemske i kreativne zadatke, “otključavali” prostorije koje je u biblioteci “zaključao” zli čarobnjak. Učenici su "otključavali" jednu po jednu prostoriju tako što su rješavali zadatke ili odgovarali na izazove koji se nalaze u svakoj prostoriji. Da bi "otključali" biblioteku učenici su morali čitati, istraživati, razmišljati, diskutirati, surađivati, rješavati probleme.

Projektne aktivnosti bile su temeljene i na istraživanjima učenika i novim praktičnim znanjima (ankete o čitanju, proučavanje biografija književnika i znanstvenika te rad na novim IKT alatima). Tijekom projekta isprobavali su se novi metodički postupci u nastavi književnosti. Svi sadržaji temeljeni su na kurikulu Hrvatskoga jezika. Projekt je započet u 2021. godini koju je Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva kulture proglasila “Godinom čitanja”.

Možete pogledati naše radove na web stranici projekta:

https://sites.google.com/view/otkljucajbiblioteku/%C5%A1kolska-lektira

Više o projektu možete pročitati i pod "opširnije".


Škole koje su sudjelovale u projektu su: OŠ “Petar Leković”, Požega, Srbija, OŠ “Petra Krešimira IV.”, Šibenik, Hrvatska, OŠ “Goračići”, Srbija i OŠ “Pirovac”, Hrvatska. 

Prostorije koje smo morali otključati u knjižnici bile su: Naučni (znanstveni) odsjek, VIP salon, (Auto)biografska književnost, Školska lektira, Poetski kutak, Menadžment biblioteke, Konferencijska dvorana, Upravni odbor. 

U prvoj prostoriji Naučni (znanstveni) odsjek morali smo osmisliti i provesti anketu o čitanju. Osmislili smo pitanja proveli anketu, svaka škola napravila je svoju anketu i provela je među učenicima od 5. do 8. razreda. Objavili smo rezultate, usporedili rezultate anketa u svim školama i napisali svoje zaključke.

U drugoj prostoriji – VIP salonu, morali smo odabrati lik koji nam se sviđa iz književnosti, napraviti avatar za taj lik i kratko ga opisati, a onda smo online u 4 različite skupine igrali igru “Pogodi tko sam” tako da smo postavljali jedni drugima pitanja na koja smo odgovarali s da ili ne. Prethodno smo morali proučiti koji će književni likovi biti s nama u grupi.

U trećoj prostoriji (Auto)biografska književnost morali smo proučiti biografije hrvatskih i srpskih književnika i znanstvenika. Pogledali smo kratke filmove, videe o njima i nakon toga su neki učenici postavljali pitanja za intervju, a neki su odgovarali kao da su ti književnici ili znanstvenici.

U četvrtoj prostoriji smo čitali školsku lektiru: jednu iz srpske književnosti – Agi i Ema i jednu iz hrvatske književnosti – Finku Fi. Nakon čitanja odgovarali smo na zanimljiva pitanja.

Peta prostorija bila je Poetski kutak. Prema zadatcima pisali smo različite pjesme: vjetrovitu, kišovitu i proljetnu pjesmu, činkvinu, kaligram i akrostih. Svatko je birao zadatak koji mu se činio najzanimljivijim i tako je nastala mala zbirka poezije.

 Šesta prostorija je Menadžment biblioteke. Tamo se nalaze pravila ponašanja na Twinspaceu. U toj prostoriji je i odabir loga projekta te IKT podrška: upute kako koristiti alate Avatar Maker, Storyboard That za stvaranje stripova, kako se odgovorno ponašati na internetu.

U sedmoj prostoriji, Konferencijskoj dvorani, imali smo dvije proslave: Novogodišnju zabavu i proslavu Otključavanje biblioteke. U prostoriji Novogodišnja zabava na Padletu smo pisali citate iz književnih djela kao poruke za godinu koja slijedi, a na proslavi Otključavanja biblioteke sudjelovali smo tako da smo predstavljali omiljeno književno djelo u jednominutnom govoru. Nakon toga rješavali smo kviz znanja o predstavljenim djelima. Prvo mjesto osvojila je Anđela Radović iz OŠ “Goračići”, a drugo mjesto osvojila je naša Zara Šonjić iz 6. a. 

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

E TWINING PROJEKTI

Zajedno rastemo u priči i pjesmi 2016./2018.

U projektu su surađivale škole iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine. Aktivnosti su tijesno povezane s nastavnim planovima i programima hrvatskog, srpskog i bosanskog jezika. Kroz raznovrsne aktivnosti obrađivale su se i uspoređivale reprezentativna djela hrvatske, srpske i bosanske književnosti koja se proučavaju u osnovnoj školi. Učenici su izradom prezentacija, videozapisa, kvizova, likovnih i literarnih radova povezivali sadržaje iz različitih područja , razvijali kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacijske i suradničke vještine.

Aktivnosti su bile organizirane po temama; svakog mjeseca obrađivala se po jedna tema, a u okviru svake teme srodna književna djela. Učenici su razmjenjivali svoje radove na Twinspaceu, a tijekom nekih aktivnosti surađivali u internacionalnim timovima.

Tumačeći i uspoređujući reprezentativna književna djela učenici su promišljati o mnogim temama važnim za njihovo odrastanje, kao što su prijateljstvo, ljubav, tolerancija, budućnost. Radom na ovom projektu učenici su razvijali čitalačke navike i ljubav prema književnosti, razvijali toleranciju i poštovanje prema drugim narodima i njihovoj kulturnoj baštini, razvijali kreativnost kroz različite oblike umjetničkog izražavanja (književnost, likovna umjetnost, glazba), unaprijedili su IKT vještine. Radovi učenika objedinjeni su u obliku digitalnog časopisa i web stranice i poslužit će kao materijal za učenje drugim učenicima i školama.  Na projektu su radile nastavnice Nataša Jurić Stanković i Jelena Buđanec i učenici 5. a, 6. a i 6. b. Za ovaj projekt dobili smo Europsku oznaku kvalitete.

Web stranica projekta: http://zajednorastemo.weebly.com/

 

Words of friendship 2017./2018.

 

Ovaj projekt je kreiran kako bi se obilježio Europski dan jezika 2017. godine. Partneri su napravili višejezični rječnik koji sadrži riječi povezane s prijateljstvom. Te su riječi odabrane kako bi se učenike odgajalo u duhu tolerancije i prijateljstva. Učenici su naučili mnoge riječi iz različitih jezika i napravili videozapise u kojima govore riječi prijateljstva na različitim jezicima. U projektu su surađivali učenici i učitelji iz Rumunjske, Slovačke, Španjolske, Litve, Latvije, Italije, Srbije, Grčke, Francuske, Makedonije, Turske, Poljske, Slovenije, Armenije, Gruzije, Portugala i Hrvatske. Bilo je zabavno učiti riječi iz jezika koji nam nisu toliko poznati. U projekt su bili uključeni učenici 6. a i nastavnica Jelena Buđanec.

We are Slavs 2015./2016.

Ovo je bio projekt između šest slavenskih zemalja: Češke, Hrvatske, Srbije, Ukrajine, Slovačke i Poljske temeljen na njihovim zajedničkim slavenskim korijenima. Učenici i učitelji su surađivali tijekom šest mjeseci na temama koje su sami odabrali. Teme su bile temeljene na upoznavanju jedni drugih, učenju i uspoređivanju slavenskih jezika, upoznavanju navedenih zemalja, njihove povijesti, kulture i tradicije. Učenici su napravili višejezični rječnik u kojem su uspoređivali nazive dana i mjeseci u slavenskim jezicima te sami dodavali riječi koje su htjeli. U prosincu smo pisali i snimali filmove o božićnoj tradiciji u našim zemljama: običajima, hrani, pjesmama. Tijekom siječnja i veljače proučavali smo slavensku mitologiju i imali zadatke u internacionalnim timovima. U projektu su sudjelovali učenici 8. a razreda i nastavnica Jelena Buđanec.

preskoči na navigaciju