2022-06-24 16:24:00

"OTKLJUČAJ BIBLIOTEKU" - eTwinning projekt u šk. godini 2021./2022.

Projekt “Otključaj biblioteku” zamišljen je kako bi učenike četiriju škola iz Srbije i Hrvatske povezao u aktivnostima koje bi trebale potaknuti ljubav prema književnosti, čitanju, promociji čitanja, razvijanje kreativnosti, govornih vještina i pismenosti učenika. Uz sve navedeno, učenici su proučavali književnu i znanstvenu baštinu zemalja sudionica projekta te razvijali uzajamno poštovanje. Kao u igri “Escape game”, učenici su, rješavajući problemske i kreativne zadatke, “otključavali” prostorije koje je u biblioteci “zaključao” zli čarobnjak. Učenici su "otključavali" jednu po jednu prostoriju tako što su rješavali zadatke ili odgovarali na izazove koji se nalaze u svakoj prostoriji. Da bi "otključali" biblioteku učenici su morali čitati, istraživati, razmišljati, diskutirati, surađivati, rješavati probleme.

Projektne aktivnosti bile su temeljene i na istraživanjima učenika i novim praktičnim znanjima (ankete o čitanju, proučavanje biografija književnika i znanstvenika te rad na novim IKT alatima). Tijekom projekta isprobavali su se novi metodički postupci u nastavi književnosti. Svi sadržaji temeljeni su na kurikulu Hrvatskoga jezika. Projekt je započet u 2021. godini koju je Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva kulture proglasila “Godinom čitanja”.

Možete pogledati naše radove na web stranici projekta:

https://sites.google.com/view/otkljucajbiblioteku/%C5%A1kolska-lektira

Više o projektu možete pročitati i pod "opširnije".

Škole koje su sudjelovale u projektu su: OŠ “Petar Leković”, Požega, Srbija, OŠ “Petra Krešimira IV.”, Šibenik, Hrvatska, OŠ “Goračići”, Srbija i OŠ “Pirovac”, Hrvatska. 

Prostorije koje smo morali otključati u knjižnici bile su: Naučni (znanstveni) odsjek, VIP salon, (Auto)biografska književnost, Školska lektira, Poetski kutak, Menadžment biblioteke, Konferencijska dvorana, Upravni odbor. 

U prvoj prostoriji Naučni (znanstveni) odsjek morali smo osmisliti i provesti anketu o čitanju. Osmislili smo pitanja proveli anketu, svaka škola napravila je svoju anketu i provela je među učenicima od 5. do 8. razreda. Objavili smo rezultate, usporedili rezultate anketa u svim školama i napisali svoje zaključke.

U drugoj prostoriji – VIP salonu, morali smo odabrati lik koji nam se sviđa iz književnosti, napraviti avatar za taj lik i kratko ga opisati, a onda smo online u 4 različite skupine igrali igru “Pogodi tko sam” tako da smo postavljali jedni drugima pitanja na koja smo odgovarali s da ili ne. Prethodno smo morali proučiti koji će književni likovi biti s nama u grupi.

U trećoj prostoriji (Auto)biografska književnost morali smo proučiti biografije hrvatskih i srpskih književnika i znanstvenika. Pogledali smo kratke filmove, videe o njima i nakon toga su neki učenici postavljali pitanja za intervju, a neki su odgovarali kao da su ti književnici ili znanstvenici.

U četvrtoj prostoriji smo čitali školsku lektiru: jednu iz srpske književnosti – Agi i Ema i jednu iz hrvatske književnosti – Finku Fi. Nakon čitanja odgovarali smo na zanimljiva pitanja.

Peta prostorija bila je Poetski kutak. Prema zadatcima pisali smo različite pjesme: vjetrovitu, kišovitu i proljetnu pjesmu, činkvinu, kaligram i akrostih. Svatko je birao zadatak koji mu se činio najzanimljivijim i tako je nastala mala zbirka poezije.

 Šesta prostorija je Menadžment biblioteke. Tamo se nalaze pravila ponašanja na Twinspaceu. U toj prostoriji je i odabir loga projekta te IKT podrška: upute kako koristiti alate Avatar Maker, Storyboard That za stvaranje stripova, kako se odgovorno ponašati na internetu.

U sedmoj prostoriji, Konferencijskoj dvorani, imali smo dvije proslave: Novogodišnju zabavu i proslavu Otključavanje biblioteke. U prostoriji Novogodišnja zabava na Padletu smo pisali citate iz književnih djela kao poruke za godinu koja slijedi, a na proslavi Otključavanja biblioteke sudjelovali smo tako da smo predstavljali omiljeno književno djelo u jednominutnom govoru. Nakon toga rješavali smo kviz znanja o predstavljenim djelima. Prvo mjesto osvojila je Anđela Radović iz OŠ “Goračići”, a drugo mjesto osvojila je naša Zara Šonjić iz 6. a. 

 

 

 

 

 

 

 


Osnovna škola Petra Krešimira IV. Šibenik